Fulham & the Liberary

Just nu sitter jag och käkar min lunch, StellaMcCartney-korvar med pasta och sallad, yum!
Jag tog mig en tur bort mot Fulham, det är nästa stadsdel mot London, man går över Putney Bridge. Det var hur som helst Tobey som tipsade mig om en bokhandel där, och det tänkte jag att det kan ju vara kul att kolla in. Så jag promenerade iväg bortåt och efter en stunds letande så hittade jag rätt. Och sannerligen, det var som inget annat jag sett förut. Begagnade pocketböcker från golv till tak på trähyllor och på golvet. Fantastiskt, där ska jag bli stammis!

Ligger precis på hörnet av Fulham High St.


Böcker överallt!


Som sagt...


Till och med en stege så man når allra högst upp, hur engelskt är inte det?!

Jag tog en detour på vägen hem, och slank in på biblioteket. Riktigt trevligt, fräsht och stort! Jag måste bara fylla i lite papper om min adress och saker innan jag kan bli medlem, men när det är fixat så är jag Good to Go! Dom hade massor av DVD och CD-skivor så om jag blir uttråkad är det bara att slinka ner dit och låna nånting. Det tar liksom 4 minuter, sjukt värt. Nu väntar tvättmaskinen på mig och ikväll blir det någon restaurant med Anna och hennes två kompisar!
Btw, gissa vem som kan gå på träffen i Svenska Kyrkan nästa onsdag?! Weihow, Satu kom och sa att Gordon, tjejernas farfar, kan komma och vara barnvakt när de ska bort så jag kan åka till kyrkan. Tack säger jag och bockar mig femton gånger, iih! Supermys, nu måste jag springa!


Kommentarer
Postat av: Farmor

That´s my girl!! Library, det yum om något! Nu har du chans att hitta Gavalda - vill du läsa på plats eller vill du ha boken på ärans och hjältarnas språk, om man törs vara så klichéartad..

2009-12-03 @ 17:02:14
Postat av: Karin

Hej!

Apropå böcker, det finns en jätteBIG bokhandel, Foyles har jag för mig att den heter, ligger på Oxford st.(tror jag9 Bara att gå runt o titta var en upplevelse, det var liksom små bås mitt i affären där det satt farbröder med "bokhållarskärm" o penna(!) bakom örat. Vet inte om den finns kvar men jag skulle tro det. Ta en tur till hamleys leksaksvaruhus oxå, brukar vara fin julskyltning med nallar o deras kompisar. Kul att du kommer hem en sväng över nyår- hinner du ner till hallen nå´t?? Ha det jättebra-passa på att gotta dig med alla christmas cakes, fruitcake o annat....

2009-12-05 @ 00:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0