Julstämmning, 14 dagar kvar!



Så här ser utikten ut från där jag sitter nu, Ava, Satu och Mae skriver julkort i soffan och lyssnar på Disneys julskiva. Den är fantastisk, just nu sjunger Ior "Blue Christmas", sjukt melankoliskt!
Idag har varit en riktigt fin dag, tog en promenad uppe i Wimbledon på 1 h & 40 min, jag är nöjd! Dock är jag inte nöjd över att jag igen inte lyckades med att hitta rätt väg. Förhoppningsvis får jag rätt nästa gång, det är bara det att det finns så fruktansvärt många stigar som kan förvecklas med de vägar som är utritade på kartan. Oh well, jag kom ju hem igen i alla fall.
Satu ringde mig när jag var uppe på Putney Heath och frågade om jag kunde börja en timme tidigare för hon hade fått en akut klipptid. Så Mae och jag lunchade, hon med korv och toast, jag med keish och sallad, och sen tittade vi på Santa Claus, julfilm är mysigt!

Jag stekte svenska pannkakor till supsup's, vilket blev en succé och nu sitter jag som sagt nere i vardagsrummet (eller the lounge, som det kallas här) och håller sällskap till julkortsskrivarna! Fint :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0