Julstämmning

Jag ligger i mitt nyjulpyntade rum och lyssnar på Mahalia Jackson, har "Jamie cooks Christmas" som sällskap på TV:n och planerar att kolla på ett Sunes Jul-avsnitt. Det luktar jul : )
Idag på eftermiddagen var jag verkligen totalt nerdeppad, och jag hade så fruktansvärt ont i huvudet. Jag hörde att Satu och tjejerna hade börjat pynta granen, och tillslut tog jag mig modet till att gå ner och fråga om jag fick vara med. Hade sån störd sällskapssjuka insåg jag, och väl nere var jag hemskt välkommen att vara med och "put som decs up!".
Vi hade jättemysigt, tjejerna var hur glada som helst och granen blev fantastiskt fin : ) jag och Satu kollade på TV när flickorna små gick och lade sig, och vi hade bara mysigt. Det var mysigt! Mysigt är ett fin ord.

Jag tog pyntandet uppåt till mitt rum och nu har mina ljus och min slinga på väggen fått sällskap av julstjärnor och halmgirlanger och lite annat juligt. Bilder på det kommer imorgon, för min kamera har inga batterier. Nu spelas Peter Jöback upp på datorn, så nu ska jag njuta. Julnatt : )


Rapunzel i egen hög person!






Kommentarer
Postat av: Pappsen

Kul att se lite bilder på familjen. Och på andra interiörer än ditt rum... Granen blev ju .... fin ...

2009-12-07 @ 17:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0