Portobello Rd.

Jag sitter och försöker reda ut mitt fruktansvärt toviga hår från tabben igår att ha blött hår under en halsduk. Gör aldrig det, jag har precis tappat en tredjedel av allt mitt ihopsparade hår. Vidrigt!

Jag kom hem strax efter halv 2 idag, det blev en lång förmiddag, lång och trevlig. Vi träffades utanför Notting Hill Gate och följde bokstavligen strömmen bort till Portobello, man kan verkligen inte missa vägen dit för det var fullpackat med människor.


Väl framme, eller vad man nu ska säga, så kom först en "avdelning" med mycket antikviteter och vääldigt mycket silversaker, överallt. Många små butiker med saker från alla världens hörn.
Smygandes kom efter det "smyckesdelen", med massor av sten och kristallhalsband, även här en del antika grejer. Vi gick in i en av "gallerierna" och där inne hittade vi en helt fantastisk disk med Afghaniska smycken liggandes i en stor hög och hängandes i drösar på väggen bakom den trevliga mannen som sålde det. Synd bara att det var så satans dyrt, £200 för ett halsband. Men fint var det, och häftigt!


Efter det kom prylarna, många gamla böcker och sånna grejer. Vi hittade den här fantastiska butiken med massvis av masker. Synd bara att ingen av oss har en maskeradbal inplanerad inom den närmsta framtiden. Oh well, det kommer väl i mitt framtida glamourösa liv...

Annas kompis Maja slöt upp med oss lagom till matdelen och vi gick och suktade efter allt från sötsmakande Crêpes till salta oliver. Mot slutet kom en lite ungdomligare del lite lik Brick Lane som jag besökte för några veckor sen. Där kunde man verkligen fynda om man hade orken att leta! Efter mycket velande och funderande gick vi mot tunnelbanan, jag åkte hem till Putney och de åkte vidare tillbaka mot Notting Hill Gate för att hitta något bra ställe att käka. Och det var det hela, en mycket trevlig förmiddag som sagt! : )

Bästa bilden jag fick på dagens sällskap!

Kommentarer
Postat av: Mari

Spännande marknad! Den vill jag besöka någon gång. Må så gott Hanna!

Kram mari

2009-12-06 @ 19:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0