break

Ah, ljuvligt! Sitter i min fina säng och lyssnar på lite Cornelis under min timlånga "rast". Satu och Jason ska ut och äta middag så jag tror att jag måste lägga tjejerna, är dock inte säker för nu hör jag dem komma upp för trappen. I'm keeping my fingers crossed! Men ja, som sagt, dom ska ut på middag så jag tänkte slå mig ner med min fredagsmiddag (kyckling med broccoli doppad i ketchup, jag har haft cravings hela daaagen!) och faktiskt titta på en film. Om det inte blir någon på Sky så tror jag att jag ska trycka i The Holiday i DVD:n, också något jag längtat efter, Jude Law är ju så snygg så man kan dö. Yum!

Ava och jag picknickade oss nu på eftermiddagen, och vi hade faktiskt riktigt roligt. Hon var glad och pratig hela vägen, så jag tror att hon hade roligt i alla fall. Vi pratade om allt möjligt, hon är faktiskt riktigt smart den där tjejen!
Hur som helst, när vi var på väg ner mot floden så fick jag se en tjej med en Kånken-ryggsäck. Jag tänkte att Oj, här är det en svensk! Under några minuter hade jag några vilda diskutioner inne i huvudet tills jag tillslut vågade öppna munnen och fråga om hon faktiskt var svensk. Och det var hon! Namnet var Karin och hon bor bara några gator upp från oss visade det sig, 19 år från Stockholm. Så efter några minuters promenerande bytte vi nummer, eller hon gav mig sitt och bad mig skicka ett sms.
Jag har ingen aning om det ens är rätt nummer, eller om hon överhuvud taget tänker bry sig om att höra av sig (hoppas det dock, för hon var väldigt trevlig!), men jag är sjukt stolt över att jag faktiskt vågade fråga! The first is always the worst liksom. Hur som, nu ska jag titta lite på Grey's och läsa dagens bloggar. Later!


Fina söta Ava!

(BTW, jag får hemska blåsor på tårna av mina converse, since when liksom?!)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0