Countdown starting, 29 to go

Ah, ljuva kvällning. Middagen idag var, för att välja Satus ordval "sooo painfuuuull". Ava gnällde och grät sig igenom det hela, medans Mae ändå, med väldigt mycket övertalning, åt hyfsat bra. Hur som helst så är arbetsdagen slut och imorgon är det fredag, vilket innebär en lugn morgon och förhoppningsvis en lugn barnvaktarkväll!

Jag tog mig ut och sprang i förmiddags förresten, jag lyckades att dra mig ur mitt koma och ta på mig löpartightsen. Och fy tusan vad jobbigt det var! Eller inte jobbigt, men det gick så fruuuuktansvärt segt. Jag hann inte fixa en bra peppspellista så jag fick lyssna på julmusik, vilket inte var det smartaste eftersom hälften av alla låtar går i typ 10 km/h. Men jag gjorde det, vilket var mycket bra av mig :) Den första gången är ju alltid värst liksom.

När jag kom upp från köket nu efter att har slutat stod ett en stor fin sån här julblomma-sak, och jag blev alldeles varm för JULEN  ÄR PÅ VÄG :) 29 dagar kvar till Julafton, så det är alltså 30 dagar kvar till Juldagen som faktiskt är den riktiga julen här. Men, Satu sa idag att hon tänkte att vi ska ha en liten julafton på svenskt vis på kvällen på julafton. Lagom så att jag kan kolla på Kalle Anka innan. Perfekt : )
Kanon!

Mobilkameran på min engelska mobil är verkligen urusel, men ni ser lite vilken jag menar hoppas jag?

Mae kom precis springandes med sin änglasa (jag kan inte för mitt liv komma på vad det heter?!) och nu gjorde jag det, Gloria! Ja, hon ska vara ängel i julpjäsen på hennes nursery och hon och Satu var och köpte vingar och gloria idag. Så fantastiskt söt! Oftast...



Nåja, nu ska jag slå in Nadias present, hon fyller 48 imorgon!
         Later 


Kommentarer
Postat av: Moster

Hej, idag har KH o jag varit gifta i 15 år. Han är på Arlanda på Operations.. någonting årskonferens så jag får snora och hosta i fred. Du skulle ha hört mig i söndagens gudstjänst, jag lät som en tonårspojke i västa målbrotts fasen. Resten av söndagen och månd o tisd hade fam lugnt och skönt, jag fick inte fram ett ord. Mormor har börjat på sin andra behandlingsomgång, hon verkade helt okej. En frän sak är att hon förälskat sig i drapå lakan.

Hon hade ingen lust att stressa med tvätten så morfar fick stannapå Hjultorget för att köpa fler!

i tisd. var hela styrkan utom KH till Kupolen för att shoppa gardiner, jag syr för fullt till mormoro morfar! Glöm inte att hälsa till Michael och hans fru när du åker till kyrkan. De är jättebra människor, dvs. henne känner jag inte men hon ger ett fantastiskt sympatiskt intryck och Micke o jag är gamla studiekamrater. HAr du några kort på Annie o Aron så tror jag han skulle tycka det var kul om du visade.Sov nu, det ska jag. Moster

2009-11-26 @ 22:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0