Dagens stjärna

VIDRIG start på eftermiddagen, totalt vidrig. Jag planerade min eftermiddag mycket bra, väl och åerfekt för att få en fin lördagseftermiddag. Det kraschade redan på första punkten. Jag skulle tvätta håret, eftersom det inte skett på några dagar, ville vara fräsch eftersom jag senare skulle bege mig ut på café och skypa med Amanda. Satte på duschen lite i förväg så den skulle bli lagom varm. Efter nån minut klev jag in i duschen för att bli totalspolad med KALLT vatten. Tänkte att oj, vad lång tid det tog idag. Så jag väntade lite och kände efter igen, fortfarande SVINKALLT. Efter kanske en kvarts väntande drog jag på mig, halvblöt som jag var, mina mjukisbyxor och en tröja och gick ner till Jason för att be om hjälp. Han sa att varmvattnet förmodligen tagit slut, men att han skulle fixa det. Jag går in på mitt rum, tar av mig kläderna igen, och kliver in i duschen. KALLVATTEN IGEN. Jag gav upp och tänkte att om jag träffar min drömman just den här eftermiddagen, får han älska mig i alla lägen eller inte alls (jag träffade inte min drömman idag, ville bara vara tydlig på den detaljen..)

Hur som helst, jag sprang ner, oduschad och ofräsh (ja just ja, jag tänkte att jag skulle premiäranända mitt smink i London, jag öppnar min foundation och det bara väller ut puder, halva burken låg på ovansidan så det försvann massor + att jag fick på kläderna) och ut ur huset mot Starbucks där jag alltså skulle skypa med Amanda och kolla på Grey's. När jag kommer dit köper jag en kopp te och letar efter ett eluttag. Hittar ett vid en soffa, perfekt tänker jag. När jag slagit mig ner och gosat in mig, trycker jag upp internet och ser att man behöver något jäkla användarkort som man skulle ladda in pengar på för att det skulle fungera. Så att det var bara att snabbt som sjutton (jag var redan sen) packa ihop datorn, lämna min nästan fulla tekopp, och springa över till McDonalds som också ska ha gratis internet. Köpte en glass bara för att jag var tvungen att köpa någonting (jag ville egentligen inte alls ha en glass) och sätter mig, för att när jag väl fått upp internet se att det inte funkar. Så det var inget annat än att packa ihop IGEN, nu med en glass som jag inte ens vill ha men inte ville lämna eftersom jag ändå betalat ett pund för den, och springa hemåt och hoppas på att Amanda inte loggat ut än.

När jag kom hem, svettig och blöt, eftersom det typiskt nog regnade, slänger jag upp datorn och loggar in på Skype för att se att Amanda inte är online. Jag ringer upp henne, och får höra att hon visst är online, men att det är jag som är offline. Men nej, det var jag ju inte alls det, båda vi var online men ingen av oss kunde se varandra.
Så efter mycket om och men, en omstartad dator och x antal borttagningar av varandra som kontakter kunde vi äntligen, en timme senare än planerat, och jag 2,40 pund fattigare, sätta oss och se varandras fantastiskt fina ansikten på Skype. Japp, det var det. Dejten blev väldigt fin, två timmar lång tror jag vi landade på och vi kom fram till mycket kloka saker. Så Amanda Fast, du blir Dagen Stjärna! För att du räddade min eftermiddag från att vara totalt värdelös och hemsk, till att bli riktigt fin!

Strax hoppas jag på ännu en dejt, med hela tjocka släkten inklusive mormor och morfar och sen ska jag lägga två trötta Mamma Mia! fans för kvällen. SEN, då blir det film och te i soffan : )


Kommentarer
Postat av: Farmor

Regnar det massor hos dig? Det tror vi som sett översvämningarna på TV - visserligen inte specifikt i London, men ändå. Här är det 10 gr varmt och mellandag i vätan... Kul att kunna kommunicera med stor del av tjocka släkten i Dalom...Vi måste också komplettera utrustningen!

2009-11-21 @ 22:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0