Lord Mayers Show

Vilken dag. Jag vet inte om jag valjer att vardera den inlednignsrepliken... Jag, tjejerna och Gordon akte som sagt in till London for att kolla pa en stor paradgrej som halls for borgmastaren i London. Och vadret... Well, det var storm. I en hel timme. Det var liksom inte nog att det regnade nagot fruktansvart, det var tvunget att blasa 20 m/s.
Hur som helst, vi pinade oss och stod i regnet och vinkade at alla utkladda figurer och militarer och soldater och bandorkestrar och allt vad det var. Och enligt Satu skulle vi aka hem efter det. Men nej, vi skulle visst vanta pa fyrverkerierna som borjade klockan 5. Sa halv 2 begav vi oss till Tate Modern och gjorde ingenting. Jag vill verkligen besoka det museet, men inte med tva barn som vilken sekund som helst kan forsvinna bort. Sa jag holl mig fran att titta pa all vacker konst, och gick mest och puttade pa vagnen. Nar klockan var sisadar 20 i 5 begav vi oss mot bron dar alla fyrverkerier skulle vara. Och mots av en hel folkmassa som gar at motsatt hall. Det visar sig, att fyrverkerierna ar installda pa grund av vadret. Sa vad mer kunde vi gora? Det var bara for oss att bege oss till Waterloo for att ta taget hem.

Summa sumarum, istallet for att vara hemma runt 3, kom vi hem strax efter 6. Inte det jag ville gora under min lediga eftermiddag. Men jag valjer att se det som en erfarenhet. Japp, sa bra ar jag! Bara tjejerna beger sig upp till sangen for att sova ska jag gora nagon god middag till mig, ata den, och sla mig ner med en kopp Kustfagring (jag har ju hittat en tekupa mamma!!!) och kolla pa antingen Fortrallad eller Sunes Sommar. En lugn och fin barnvaktarkvall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0