Men kom igen da, HJALP!

(jag lagger upp den har igen for att ni ar sa sega och inte hjalper mig!!)
Okej, sa har ligger det till.
Jag var och kollade pa det andra gymmet som ligger lite langre bort. Och jag har beslutsangest. Sa, kara vanner, ni far garna hjalpa mig till att fatta ett fornuftigt beslut. Las igenom nedan och kommentera er slutsats. Tack pa forhand!

Putney Leisure Centre:
- Ligger ca. 9 minuter till fots harifran. 
- Har simbassang pa 25 m som langst, och ar hyfsat frash. finns ocksa bubbelpool som ocksa ar hyfsad, inte frash men inte acklig. 
- Gym med valdigt manga lopband och cross-maskiner + nagra roddmaskiner. styrkemaskinerna var det inte sa manga av, men nagra armar, nagra ben och lite mage. Fria vikter och mycket stretching.
- Grupptraningsprogram med inte jattemanga olika som jag kan ga pa. Nagon yoga, lite spinning och jag tror dfet fanns pilates. 
- 5 stycken 30 minuters pass med en instruktor som gor ett speciellt program utformat efter mig. 
Allt det har far jag for £ 49,35/manaden + en startavgift pa £ 15.

Virgin Active Health Centre:
- Ligger ca. 5 minuter harifran, valdigt centralt. 
- Tillgang till simbassang ungefar 2 km bort pa ett annat Virgin Active. 
- Gym med manga lopband, roddmaskiner, crossmaskiner, vibrationsplattor, cyklar, sittande cyklar etc. En speciell avdelning for bara tjejer dar det finns nagra maskiner av alla ovan + nagra maskiner (exempelvis "gyn-stolen" som tranar utsida och insida lar, etc.). Hade manga styrkemaskiner med manga olika funktioner. 2 normalstora ytor for stretching och sit-ups etc. 
- Grupptraningsprogram med ratt sa manga klasser som jag kan ga pa, yoga, pilates, body nanting, boxercise, etc etc. 
- Frasha omkladningsrum som har bade shampoo, balsam och tval + bodylotion. 
- Tror att man far en intrudoktion for maskinerna, men ar inte saker. 
Allt ovan far jag for £ 67/manaden + en startavgift pa £ 20

Alltsa, ett billigare alternativ som inte ar lika frasht, har inte lika mycket att erbjuda men anda ar en hyfsad anlaggning.  Pa det sparar jag alltsa £ 17 i manaden jamfort med det andra. Eller det dyrare, som ar valdigt frasht, trevlig personal med ett trevligt bemotande, och som ger lite mer mojligheter vilket kanske gor att jag tranar oftare?

* information att tillagga, jag tjanar £ 90/vecka.
Hur gor jag?!

Kommentarer
Postat av: Ida

Kan du inte gå varannan månad då? :) när mamma förklarade tänkte jag det billigaste såklart för å spara pengar. Men det andra låter ju mycket trevligare. Svårt. Jag tänker att det viktigaste är att du känner suget at vilja gå dit och att du känner att det är värt att gå dit även när du inte orkar/vill etc. Svårt val.

2009-11-14 @ 19:28:41
Postat av: Borgan

Ta det "dyra" man mår så mkt bättre av att träna på ett fräscht ställe plus att du kanske inte måste ha gym-kortet alla månader som du är där... Jag tänker ha mitt till mars.. för sen är det ju vår (ja nästan sommar i london och bryssel om man jämför med sverige samma period) och då är det ju mkt bättre att utnyttja alla parker och fina omgivningar :)

2009-11-16 @ 08:13:15
URL: http://borgans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0