power

Dagen ar slut, jobbmassigt. Har varit en riktigt tuff dag. Hade en fight med Ava redan pa vag hem fran skolan, och at snack-time en riktigt langdragen fight med Mae (mest fran hennes sida dock). Men jag gav mig inte, och det lonade sig, for efter sisadar 30 minuter av skrikande gav hon till slut upp, bad om ursakt och ville sitta i mitt kna.
Vid maten var dem sjukt jobbiga som vanligt och det ar en kamp om varje tugga. En sak dock som jag inte vill ta till, men som deras mamma mer an garna gor, ar att ge dem glass eller godis efterat, nagot som verkar vara poppis pa andra stallen enligt Anna!
Jag pratade med varldens finaste mamma idag, sa jag kanner mig lite mindre hemlängtanig nu.. Som Borgsan skrev, vi klarar det har! Vad sager ni, EU-flickor, bildar vi en vi-tanker-inte-vekna-och-aka-hem-pakt?
Imorgon tankte jag nog ta mig en langlanglang promenad nanstans for att sedan satta mig pa Starbucks och lasa klart min bok. Ja, sa far det bli. Nu ska jag vanta pa att Satu kommer ner sa ska vi ata och sen ska jag trixa lie i mitt rum sa att det blir klart! Just nu har jag foton over hela mitt bord.. Inte okej. Godnatt for nu!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Sov gott min vän...och gör nåt snyggt av fotona. Puss!

2009-11-10 @ 20:37:50
Postat av: Moster

Hej, idag har det varit hårklippning för 2/3 av fam. mormor, morfar, Annie o Aron. Vi kombinerade det med Arons blockflöjtslektion. I morgon skall jag visa kyrkan för en grupp från Hedemora, på utvecklingssamtal med Annie, till Leksand för vaccination, värda på Handarbetscafét och ta hand om 35 kg nötkött. Dessutom fixa tårta till 35 arbetskamrater till torsdagmorgon. Men vi brukar ju få till det så det skall väl gå. Ge dig inte, och spar på mutorna, inflationstakten är hög, det kommer alltid tillfällen när man är absolut tvungen, då är det bra att ha något att ta till.

Sov gott. L8

2009-11-10 @ 21:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0