Amanda Fast


Det är så här som du finns tydligast i mitt minne Amanda. Kanske inte den mest smickrande bilden, men jag tycker den visar ditt allra finaste inre! Man skulle kunna tro att jag är ironsik, men det är jag inte. Du är awsome, och det är precis vad utstrålningen här säger. Så därför, väljer jag att porträtera dig så här : )

Amanda Fin Fast
En sol på mörka himmlar
Kommer du hit snart?

Haikku-dikter är svårt!
Jag har länge tänkt att tillägna ett helt inlägg till din ära, och fick en idé att göra massa Haikku-dikter om dig. Men det visar sig vara riktigt lurigt! Så jag får helt enkelt nöja mig med den urusla här ovan, som jag med mycket bekymmer lyckades knåpa ihop, och istället skriva på utan restriktioner på avdelningen för stavelser.

Amanda Fin Fast och jag lärde först känna varandra sommaren 2006 uppe på Stiftsgården, Rättvik. I sommar kommer vi alltså fira vårat 4-års jubileum som vänner. Speciellt under det sista året har vi umgåtts och hållit kontakten ordentligt, framförallt skypat! Jag tror att vi fatktiskt spenderat mer timmar tillsammans på skype än i verkligheten, haha! Nej okej, men just nu känns det som det. Vi har inte träffats sen.. Shit, jag kommer inte ens ihåg det. Fy vad jobbigt det blev! Tacka gudarna för Skype alltså, jag säger då det.

Jag fick en annan idé precis nu, att jag skulle skriva en lista (ni känner ju mig, jag älskar listor och kan aldrig få nog av att göra dem) över alla mina finaste minnen tillsammans med henne. Men, när jag tänker efter, har jag inget speciifikt minne av en speciell stund. Det är det fina med oss två tycker jag. Vi behöver inga speciella semesterresor, gemensamma shoppingturer, eller galna utekvällar tillsammans för att vara bra vänner. Sommaren 06 spenderade vi 3 veckor på samma ort, och det blev 1 vecka tillsammans förra sommaren. Förutom det är det bara timlånga fika-dejter eller en övernattning på gemensam ort som tagit oss dit vi är idag. And that's the way I want it, för annars hade vi inte stått här och haft den här FABULÖSA relation till varandra som vi har : )

Okej, jag kan inte hålla mig från att göra en liten lista i alla fall:
Amandas bästa: Hon har fina tankar, och är väldigt empatiskt!
Amandas bästa 2: Hon kan alltid få mig att skratta och må bra, hon tar ner mig på jorden.
Amandas sämsta: Hon kan alltid få mig att skratta, ibland är det jobbigt så rolig hon kan vara. (Det här är alltså en komplimang Amanda)
Amandas minne: När vi förra oktober (tror jag) jobbade tillsammans uppe i Rättvik över en helg, och sov i hennes familjs sommarhus. Vi mös oss igenom tre dagar, tog långpromenader i skogen och slet rövarna av oss inne i diskrummet. Fina grejer var det!
Amandas mest saknade: Kramarna och hennes fina komplimanger som hon gärna delar med sig av.

Jag är lite småtrött och flummig, jag har spenderat hela dagen med två barn under 7 år och är därför just för tillfället kanske inte lika vass med orden som jag vanligtvis brukar vara. Men, jag vill ändå ta tillfället i akt och poängtera några viktiga saker!
Du är en fantastisk och helt underbar person. Du är vänlig, omtänksam, godhjärtad, rolig, ärlig och rättvis. Du har styrkan att bjuda på dig själv har en glöd som väldigt väldigt sällan slocknar, även fast den många gånger har rätt till att göra det. Du hittar styrkan att fortsätta även fast det tar emot, och fortsätter därmed att glädja andra bara genom din närvaro. This could go on for hours, so let us just point this out: I lov ya' sistah', don't you ever forget that! Lots & Lots of Love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0