Detour








De gula prickarna, som inte syns så där jättebra och som efter ett tag går över till röda prickar, är där jag gick på hemvägen, eftersom jag inte kunde hitta tillbaka till Upper Richmond Rd.

Hoppsan hejsan, det där gick inte riktigt som jag tänkt mig! Början av min promenad gick jättebra, eftersom det bara var att följa Upper Ricmond Rd. Men, uppe i Harry Potters värld som jag var (jag lyssnar på böckerna på engelska, på min iPod) var jag inte riktigt uppmärksam vart jag skulle svänga. Så jag chansade lite, och vips så var jag vilse i en stor park och hade iiiiingen aning om hur jag skulle gå. + att alla kartor som jag hittade längs vägen såg totalt olika ut, så det var ju inte till större hjälp. Till slut hittade jag i alla fall fram, efter att ha frågat ett antal personer längs vägen, till Starbucks vilket var målet för min tur. Satu tipsade mig nämligen om att dem hade fina termosmuggar där, som inte finns här i Puteny, så därför begav jag mig alltså mot Barnes. Väl där kunde jag inte bestämma mig, men till slut fick det bli den här fina, snygga och praktiska muggen. Jag är mycket nöjd, tror jag ska inviga den redan nu när vi ska åka till simhallen : )
På vägen hem ville jag inte riskera att gå vilse igen, så jag tog mig ner till floden och gick längs den hem.. vilse gick jag dock igen, men 1½ timma efter att jag lämnade huset var jag slutligen hemma igen..

Kommentarer
Postat av: Mari

Åhhh Hanna skönt och tur att du hittade hem igen nu får du njuta av kaffe i den fina muggen. Ha det gott! Hälsningar från ett kallt, snörikt och soligt Nyköping. Kram

2010-02-24 @ 16:32:48
Postat av: Lena

hahah jag älskar att läsa andras vilse-historier så jag känner att jag inte är ensam! Skitsnygg mugg iallafall! Den var värd att gå vilse för tycker jag!



2010-02-24 @ 23:48:48
URL: http://lenahenningson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0