吴粵語广东话

(ovan) Ungefär så såg det ut på filmen som Mae och jag kollade på idag, fantasitkst roligt. Det var nämligen en kinesisk version av Snövit och de sju dvärgarna som rullade på TVn, och både textning och prat var på kinesiska så det var tur att Mae läst boken så många gånger så hon kunde berätta exakt vad dom sa i alla fall.  Sångerna var dock på engelska, så jag antar att producenterna antingen var för lata för att översätta dem också, eller så var väl skådespelarna inte tillräckligt bra på att sjunga, haha!

Jag kan säga att bildkvalitén på filmen inte riktigt var lika bra som på den här bilden... Men dock, det var i allra högsta grad Snövit!

Ikväll ska jag nog faktiskt slå mig ner med Askungen i biorummet (för er som inte känner mig så jätteväl, så är det min absoluta favoritfilm tillsammans med Forrest Gump) hade tänkt att åka iväg och dansa Lindy, men jag har ganska ont i huvudet och jag bara har ingen ork till att något idag. Jag var dock extremt duktig och sprang i en hel timme (8,8 km för att vara exakt) så någonting vettigt har hänt idag i alla fall.
Och kära vänner, slutet av denna dag innebär... BARA 4 DAGAR KVAR TILLS MARTIN KOMMER :D

Kommentarer
Postat av: Farmor

Har jag sagt vid något tillfälle, (haha), att detta var den första film jag såg... Visst är det nostalgi? D.v.s. det gäller hela filmen - inte bara julaftonssnutten. Hoppas att ditt huvud uppför sig väl i morgon efter vilan. Kram Farmor

2010-02-02 @ 22:37:50
Postat av: Ann-Sofie

Lite Disney är aldrig fel :b

Har du inte hittat någon Disney Store i London? Blir alltid väldigt dyrt när jag hittar en sån =D

2010-02-03 @ 00:34:35
URL: http://www.misetyp.devote.se
Postat av: Sis

Ja farmor. Det har kommit upp några gånger. haha :)



Hanna. Idag ska jag spela med Emelie på stampen i gamla stan. Klockspel och synt och ägg och massa krångligt. Du får be en bön på ditt egna lilla vis att det ska gå bra. jag är lite nervis. Jag kom på att vi ses ju snart. om drygt en vecka. Det är ju alltid roligt.

Jag har också märkt att inläggen här kommer lite mer sällan nuförtiden. Jag ser det som ett gott tecken. Nu ska jag öva Glockenspiel. Puss Puss Puss

2010-02-03 @ 11:32:19
Postat av: kusin stor

hah ida, "det ser jag som ett gott tecken", men vi andra då? vad ska vi nu göra???? :O puss hannut

2010-02-06 @ 00:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0