Utvärdering

ARGH, jag skrev precis ett aslångt inlägg om gårdagen men självklart så bajsar datorn på sig och raderar alltihopa. KUL

Summering av gårdagskvällen:
- Lämnade huset i god tid för att, även om tunnelbanan hade lämnat stationen i förväg, vara säker på att vara ute i god tid.
- Irrade runt i Holborn i 20 minuter eftersom kartan som fanns på deras hemsida var totalskev och jättekonstig och markerade ut hus som inte fanns i verkligheten. Som tur var spottade jag en tjej med väldigt typenliga Lindyhop-kläder och efter att ha följt efter henne en stund hittade jag tillslut fram!
- Gick in och betalade, och insåg att jag nog var den enda i lokalen som 1. var under 20 och 2. inte hade någon som helst att prata med.
- Dansade i en timme, och insåg vikten av att han en kunnig person som för. Sannslöst vad vissa killar kan vara dåliga på att dansa alltså..
- Träffade Ida, hängde med henne och kollade på klassen efteråt, gick till Subway i väntan på att den Avancerade klassen skulle börja, eftersom Ida fann att Intermediate (klassen efter den som jag gick på, som också är snäppet svårare) var för lätt för hennes fantastiska kunskaper ; )
- Beslutade att vi kör på nästa tisdag också, men att jag då går på Beginners + Intermediate, hon på Advanced och att vi sen sluter upp nere i källaren på socialdansen efteråt.
- Kom hem vid halv 11 och somnade trött men nöjd vid 12.

Slutsummering:
Det var kul, lite väl lätt på vissa ställen, men på det hela taget riktigt lyckat! Ida och jag ska dit nästa vecka igen, ska försöka få med Susanna också så vi kan ha roligt alla tre. Maya den stackarn jobbar så hon kan inte följa med, hade varit grymt annars. Men men, det får gå ändå!

Trevligt var ordet för gårdagen : )

Kommentarer
Postat av: Farmor

Vad spännande att läsa om Swinging London! Tänka sig att Lindyhop är "gammel"-dans nu förtiden...Vad är förresten de speciella, igenkänningsbara kläderna? Avslöjar jag mig nu? Nu har du konkurrens av svenska tjejer i skidskytte - hej så länge..

2010-01-13 @ 17:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0