alternative: Midsommar

Glad Midsommar alla kära svenska medborgare! :) Här är det inte midsommar för fem öre, jag jobbar som vanligt och solen skiner på himlen = så långt ifrån traditionell svensk midsommar som det bara går att komma!

Jag tog mig en löptur imorse, vinkade av Jason och Satu som far iväg till Mexico över helgen, och sen tog jag med mig Hanna till en "Vintage Pop-Up"! Satu tipsade mig om det, det är en familj som åker runt hela året över hela världen och samlar på sig vintageprylar från allt från loppisar till backluckor på bilar för att sen 1 helg varje sommar öppna upp sitt hem, fylla alla rum med allt som dom fyndat och sälja det till rimliga priser. Det var riktigt mysigt att bara få strosa runt bland massa gamla saker och träffa trevligt folk!
Jag fyndade ett jättefint tyg som jag ska sy en klänning av, + en liten plåtlåda i leopardmönster.
Den senaste halvtimmen har jag försökt att få till en flätad krans av mitt hår för att försöka få lite midsommar känsla, men jag lyckades inte riktigt, om vi säger så. Jag kom halvvägs, sen krashade det...


Favorithörnan!


Osminkad och solbländad, ute i den fantastiska trädgården!


Mina fynd, tyg och burk. Vad tror ni, kan bli en fin klänning?


MIN FINFINFINFINA FLÄTA :)

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Vi sitter i köket i prästgården och tar en nattmacka...

Mormor är jätteduktig och sätter sig själv i bilen mm... Vi har varit i Hedbyn och tittat på stångresning och i Rälta och titta på samma sak...

KH och jag var inte med till Rälta utan vi var hemma o tittade på tv istället...

Hoppas du har en skön kväll... Dagarna minskar....

2010-06-26 @ 22:53:59
Postat av: Anonym

Vi sitter i köket i prästgården och tar en nattmacka...

Mormor är jätteduktig och sätter sig själv i bilen mm... Vi har varit i Hedbyn och tittat på stångresning och i Rälta och titta på samma sak...

KH och jag var inte med till Rälta utan vi var hemma o tittade på tv istället...

Hoppas du har en skön kväll... Dagarna minskar....

2010-06-26 @ 22:54:41
Postat av: farmor

Läser i tidningen att det är värmebölja även i London. Förstår att du njuter hela dagarna, med eller utan jobb! Vi har haft varannandags-engagemang, så första badet får vänta till tisdag(?)

eller tills du kommer...

2010-06-27 @ 10:50:21
Postat av: Karin

Hej!

Det har inträffat en sensation hemma i Hallsberg- midsommar har passerat utan en droppe regn!!! Borde nämnas i historieböckerna- i London verkar det oxå skönt.Spelar man ff "Open-air Theatre i Hyde Park på kvällarna? Isf så är det en trevlig upplevelse varma kvällar- har sett stora delar av Shakespeares repertoar där- med å utan paraply..Irland gav oxå mersmak- inget regn å ett fantastiskt vackert land, dit vill vi fler gånger. Ha det fortsatt bra- hemresan närmar sig med stormsteg kan jag tänka mig att det känns

2010-06-27 @ 11:00:08
Postat av: Mamsen

SNYGGT tyg...påminner om din klänning från Zara. Blir kanon! Puss!!

2010-06-29 @ 10:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0