Nobu, Mahiki och Pimlico

Vilken kväll det var i Lördags! Jag var inbjuden av Rob och Sylke (Mayas "föräldrar" här i London) på Mayas avskedsmiddag. Det var alltså jag, Maya, familjens nya au-pair Erika och sen Rob och Sylke. Jag infann mig hemma hos Maya kl. 10 i 8 för att därifrån tillsammans med de andra ta en taxi till Mayfair, där sushi-resturangen Nobu ligger. Tydligen ska det vara en av Londons finaste Sushi-barer, och det märktes. Vi tog först ett glas champange i baren i väntan på vårt bord och sen åt vi den mest delikata måltid jag ätit typ NÅNSIN. Rob beställde åt oss allihop, han var den som hade bäst koll på Sushi. Vi fick under 2½ timme in 8 RÄTTER. Ah, det var ljuvligt. Desserten var inte det godaste på kvällen, dock var det mycket gott i alla fall: choklad-vårrullar (typ) med sorbet och hallonsås. Det låter kanske inte så flashigt, men satan i gatan vad gott det var!

Efter den fantastiska middagen, det blev mycket skratt, och tårar från Mayas sida, tog värdparet oss till en klubb/bar med lite hawaiianskt tema som hette Mahiki. Det var bambu-front på hela baren och korgstolar att sitta i. Självklart serverades bara massa färglada och askoola drinkar med namn som Tequila Sunrise. Jag körde in mig på Mohjitos, stööööört välgjorda och fantastiskt goda.
Efter en stund lämnade Rob och Sylke oss, och vi gav hän för dansgolvet. Och där var vi tills klubben stängde! Jag dansade så svetten rann, till och med Maya var uppe och buggade!!! Det var grym musik, och vi hittade trevligt sällskap i form av 4 svenska herrar, som vi drog på efterfest med. En av killarna hade en lägenhet precis nere vid floden,i Pimlico, så vi satt där på balkongen och såg solen gå upp över Themsen.
Jag klev av på East Putney tube station (med nöd och näppe, jag hade visst råkat slumra till och vaknade med ett ryck precis innan dörrarna stängdes. TUR att jag gjorde det, hann precis att kasta mig av innan tåget fortsatte mot Wimbledon) klockan 07.30 på söndagsmorgonen, utan en blund sömn i mig. Men vilken kväll, vilken kväll! TACK Sylke och Rob som bjussade på hela kalaset, I had a Blast! :)

(desvärre glömde jag min kamera hemma och har därför inte ett endaste bildbevis från timmarna. Så ni för göra ert bästa med att fantisiera ihop hela atmosfären!)


Kommentarer
Postat av: susanna

låter som en riktigt lyckad kväll!! Vad roligt! Dock är jag lite bitter över att jag missade allt detta, especially det där med efterfest med svenska killar, hoho?!:D haha. snart får vi ta och skypa sötnos. PUSS

2010-06-28 @ 21:28:46
URL: http://susannajosefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0