Borough Market


Dagens sällskap, munnen full av honungskanderade mandlar!


Massa olika ölsorter. Hit ska vi gå Pappa, I think you might like that ; )




Stället där jag köpte min burk oliver, gröna med kärnor i en marinad av vitlök och basilika. YUM!

Igår var jag och min kompis Kim alltså på en väldigt känd matmarknad här i London, Borough Market. Satu har pratat jättemycket om den och prisat den ända upp till himlen, och Kim hade också hört mycket bra om det stället, så vi bestämde oss för att bege oss dit.
Med tåget gick det rätt så fort, tog oss ungefär en halvtimme att ta oss dit, men det ligger en bra bit bort, ända vid London Bridge.
Själva marknaden var först lite av en besikelse, det var upplagt på ett ganska så konstigt sätt och det verkade bara vara jobbigt och rörigt. Men efter att vi strosat runt i säkert 1½ timme så märkte jag att jag nog tyckte att det var ganska mysigt där. Det var mycket folk, och mycket rörelse, försäljarna var allihopa jättetrevliga och det var massa god mat överallt, allt från bakelser och naturgodis till oliver och ostar till rökt korv och rått kött. Definitivt värt ett besök om man gillar mat och matupplevelser med hög kvalité : ) Jag kom hem med en burk gröna oliver samt en baotastor brownie, som tyvärr inte var den smaksensation jag hoppats på, men ändå hyfsat god. Oliverna däremot var typ det godaste nånsin. Kim shoppade loss rejält och köpte olivolja, världens starkaste chili, nötter, en brownie hon med och två kiesh. Ännu en lyckad utflykt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0