I'm alive!


Idas outfit för dagen : )


Min outfit för dagen, som jag väl inte kände mig 100 % i... Men, ska man vara tidsenlig swingdansare så ska man!

Hej kära vänner!
Gårdagen var riktigt spännande, fast fick ett lite abrubt slut. Jag gick upp klockan 7 (viiiiidrigt tidigt, I know!!) och var sedan klockan 9 på Wellington Hotel där ett par scener ur filmen "Booked out" skulle spelas in.
Filmen handlar om 3 stycken "flat-mates" och hur deras liv flätas ihop under omständigheterna.
Det som vi var med och spelade in, utspelade sig en kväll på en Swing-dans klubb/lektion, det var alltså därför som Ida och jag var med, vi skulle vara klubbmedlemmar som kunde dansa swing!
4/5 bestod av att vänta på allting: vänta på att få information om dagen, vänta på costume, vänta på hair&make-up, vänta på att få komma upp till inspelningen, vänta på att de skulle börja filma, vänta på lunch, vänta på att lunchen skulle sluta... ni hajjar grejen.
Jag var med på en scen där jag stod i ett hörn och småpratade med tre andra, fast vi fick inte prata högt utan bara mima, man kände sig sjukt töntig!
Sen när den viktiga scenen skulle börja spelas in, när själva swing-lektionen skulle vara, då blev jag tvungen att gå. Jag skulle nämligen börja jobba kl. 19, så jag skulle behöva gå vid 5 för att hinna hem i tid. Så runt klockan 16, när allt skulle komma igång och faktiskt filmas (vi hade övat typ 50 gånger på alla steg och hur allt skulle funka) så blev jag tillsagd att gå, för att jag eftersom jag skulle gå tidigare inte skulle kunna vara med hela filmningen och ja, ni fattar. Så basically, hela dagen var lite av en waist eftersom jag övade in allting men fick faktiskt inte filma nåt. Dock var det koolt att få se hur allt funkar, men lite bitter var jag ändå...
Så, 16.15 begav jag mig därifrån, tog mig hem, la tjejerna och sen så kollade jag på Titanic och tjöt som en gris. Det var ganska skönt det också måste jag villigt erkänna. Pratade med Ida senare på kvällen, och hon hade kommit hem 22.15, då låg jag nerbäddad i sängen halvsovandes! En spännane dag blev det i alla fall : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0